nowy filtr DPF Renault Gama D Volvo FL euro 6 Śląsk
Kraków Pokaż na mapie ›
Odświeżone: Piątek, 13 Czerwiec, 2025 08:14
2 950 zł-16%3 500 zł
Szczegóły ogłoszenia
- Kategoria: Części samochodowe / Układ wydechowy
- Stan:Nowe
- Cena: 2 950 zł-16%3 500 zł
- Możliwy odbiór osobisty
Opis oferty
Oferujemy fabrycznie nowy wkład DPF osadzony w używanej obudowie na wymianę za stary uszkodzony DPF.Filtry całkowicie nowe nie czyszczone !!!
Typowe objawy problemów z DPF w Volvo FL
Utrata mocy – ciężarówka nie „ciągnie”, słabe przyspieszenie.
Zwiększone spalanie paliwa – silnik nadrabia spadek wydajności.
Częste lub nieudane regeneracje DPF – komputer podejmuje próbę oczyszczania, ale bezskutecznie.
Błąd silnika / check engine – często kody błędów: P242F, P2002, P244C, P2458.
Podwyższone obroty biegu jałowego – efekt aktywnej regeneracji.
Temperatura spalin zbyt wysoka – szczególnie przy długiej jeździe w mieście.
Główne przyczyny problemów z DPF w Volvo FL
Przyczyna Opis
- Zatkany filtr DPF Nagromadzenie sadzy/pyłu, filtr nie jest w stanie się wypalić.
- Krótkie trasy lub niskie obroty Za niska temp. spalin = brak warunków do regeneracji.
- Awaria czujników Zwłaszcza: różnicy ciśnień, temperatury spalin, NOx.
- Nieudana regeneracja Komputer przerywa regenerację (np. z powodu błędu czujnika).
- Zanieczyszczone paliwo lub olej Więcej popiołu i zanieczyszczeń, które blokują filtr.
- Przebieg powyżej 250 000 km DPF zużywa się fizycznie (popiół mineralny nie da się wypalić).
- Co możesz zrobić?
- KROK 1: Diagnostyka komputerowa
Sprawdź błędy sterownika (np. P242F – przeciążenie DPF)
Odczytaj parametry:
% zapchania filtra
różnicę ciśnień (mbar)
temperatury spalin przed/za DPF
- KROK 2: Próba regeneracji
Wymuszona regeneracja komputerem diagnostycznym
Pamiętaj: musi być spełniony warunek:
30% paliwa w baku
brak innych aktywnych błędów (np. czujników)
odpowiednia temperatura silnika
- KROK 3: Czyszczenie lub wymiana
Czyszczenie DPF (hydrodynamiczne lub termiczne) – skuteczne jeśli nie ma pęknięć i filtr nie jest zalany olejem
Regeneracja lub wymiana wkładu – jeśli filtr fizycznie zużyty lub uszkodzony
Nowy lub regenerowany DPF – koszt od 1 000 do 8 000 zł w zależności od stanu i marki (np. , ecopp sp. z o.o., dpfdaf,ecoserwisdpf)
Raz na 500–1000 km jeździć przez 20–30 min z wysokimi obrotami (2000–2500 RPM) – ułatwia pasywną regenerację.
Regularnie sprawdzać poziom oleju – zbyt wysoki = może być rozcieńczony paliwem po nieudanych regeneracjach.
Tankuj dobrej jakości ON + dodatek do DPF co kilka tysięcy km (np. Liqui Moly, JLM).
Używaj diagnostyki regularnie – lepiej wychwycić narastające problemy wcześniej.
DPFDAF.pl
Konto prywatne
Na Lento.pl od 14 sie 2023
Strona użytkownika
- Wypromuj ogłoszenie
- Zgłoś naruszenie
- Drukuj ulotkę
- Edytuj/usuń ogłoszenie
- Udostępnij ogłoszenie
- Dodaj na Facebook