Komunikacja telefoniczna w budowaniu długotrwałych relacji
Kraków Pokaż na mapie ›
Odświeżone: Wtorek, 25 Luty, 2025 08:18
Szczegóły ogłoszenia
- Kategoria: Usługi / Nauka i Szkolenia
Opis oferty
Do udziału w szkoleniu zapraszamy osoby zainteresowane doskonaleniem praktycznych umiejętności związanych z komunikacją telefoniczną w sytuacjach zawodowych.Celem szkolenia jest dostarczenie i przećwiczenie umiejętności efektywnego komunikowania się przez telefon. Jest to jeden z najczęściej wykorzystywanych obecnie środków komunikacji z klientami, który posiada zarówno zalety jak i ograniczenia. Świadome wykorzystywanie technik komunikacyjnych podczas rozmów telefonicznych pozwoli uczestnikom na budowanie pozytywnych relacji z klientami oraz tworzenie i wzmacnianie profesjonalnego wizerunku firmy.kontaktach handlowych, jak też świadome ustalenie interesów i celów negocjacyjnych.
PROGRAM SZKOLENIA
1. Proces komunikacji telefonicznej. (zwrócenie uwagi na istotne aspekty komunikacji telefonicznej[słowa, sposób mówienia, a także „niewidzialna” mowa ciała]; odróżnienie komunikacji telefonicznej od komunikacji bezpośredniej; sposoby zwiększania efektywności komunikacji poprzez eliminację barier i zniekształceń komunikacyjnych)
-specyfika rozmowy telefonicznej
-płaszczyzny komunikacji
-operowanie głosem
-merytoryka wypowiedzi, emocje i oczekiwania
-słuchanie „pomiędzy wierszami”
-bariery i zniekształcenia w komunikacji
2. Nawiązanie kontaktu z rozmówcą. (istotne elementy przygotowania wpływające na efektywność kontaktu z klientem; sposoby kreowania pozytywnej atmosfery rozmowy; trójkąt satysfakcji klienta – omówienie kierunków oddziaływania na wzmacnianie wizerunku firmy)
-przygotowanie do rozmowy telefonicznej
-wpływ nastawienia na przebieg rozmowy
-tworzenie pierwszego wrażenia przez telefon
-budowanie pozytywnego wizerunku firmy
3. Pytania, parafraza, aktywne słuchanie. (znaczenie pozyskiwania informacji w procesie komunikacji z klientem; przećwiczenie pytań otwartych i zamkniętych, cel wykorzystywania parafrazy oraz aktywnego słuchania)
-rodzaje i wykorzystanie pytań
-stosowanie parafrazy
-techniki aktywnego słuchania
4. Pozytywne słownictwo. ( prezentowanie rozwiązań odnoszących się do potrzeb i interesów klienta; zamiana słów o zabarwieniu negatywnym na pozytywne odpowiedniki)
-operowanie korzyściami
-właściwy dobór słów
-co mówić, czego nie mówić?
5. Sztuka dialogu. (w przypadku rozbieżności codziennych priorytetów: dialog jako narzędzie do usprawnienia współpracy zarówno pomiędzy działami w firmie jak i z klientem zewnętrznym – szukanie wspólnego celu, wymiana informacji, wspólne wypracowywanie rozwiązań)
-dialog jako narzędzie ułatwiające budowanie porozumienia
-techniki dialogu
-udzielanie informacji zwrotnej
6. Dostosowanie komunikacji do rozmówcy. (autoanaliza własnego typu osobowości; przedstawienie sposobów komunikowania z różnymi typami osobowości)
-typologia osobowościowa klientów
-charakterystyka komunikacji z różnymi typami klientów
7. Komunikacja telefoniczna w sytuacjach trudnych. (działanie w sytuacjach, które postrzegane są przez uczestników jako trudne, np. nacechowane negatywnymi emocjami klienta; style i sposoby rozwiązywania problemów; istota właściwego podejścia przy przyjmowaniu reklamacji, kolejność działań pomagająca w obniżeniu negatywnych emocji i znalezieniu optymalnego rozwiązania; podstawowe techniki asertywności przydatne podczas rozmów z klientami)
-reakcja na sytuacje trudne
-rozwiązywanie problemów
-przyjmowanie reklamacji
-techniki zachowań asertywnych
Sprawdź zainteresowanie tym ogłoszeniem
Wyświetlenia
Data dodania
Ostatnio widziany
Obserwujących
Wysłane zapytania
Odsłony telefonu
- Wypromuj ogłoszenie
- Zgłoś naruszenie
- Drukuj ulotkę
- Edytuj/usuń ogłoszenie
- Udostępnij ogłoszenie
- Dodaj na Facebook